Dwukrotny wzrost sprzedaży dla marki beauty.
Nowa marka, potrzeba wyróżnienia się na tle sporej konkurencji, usługa, której nawet najpopularniejsze Konkretny, jasny cel, określony problem i wypracowane na ich podstawie rozwiązanie to klucz dobrej strategii kampanii reklamowej. Zrozumienie potrzeb grupy docelowej i osadzenie ich w kontekście czasowym pozwoliło dobrać myśl przewodnią, która wyróżniła się w tłumie i osiągnęła postawione cele.
To wszystko wykorzystaliśmy w przemyślanej strategii, dzięki której osiągnęliśmy dla klienta z branży beauty – nieskromnie mówiąc – wielkie sukcesy. Nowa marka na polskim rynku przemysłu kosmetycznego, jasno określone wartości i produkt wysokiej jakości – te elementy sprawiły, że nasza praca była czystą przyjemnością. Wyzwaniem była prężnie rozwijająca się konkurencja na rynku. Z niewielkim budżetem wiązała się trudność w pozyskiwaniu zadowalających wyników kampanii reklamowych. Naturalne kosmetyki, firmy z wartościami i konkretną misją zdobywają coraz większą popularność na świecie. Tu otwiera się furtka dla marek, które odpowiadają na potrzeby konsumentów, jednak zadanie nie jest na tyle proste, jak mogłoby online nie posiadały oraz potrzeba dotarcia do jak największej grupy odbiorców. Firma klienta, który się do nas zgłosił, świadczy usługi lekarskie online. Jak udało nam się wyróżnić i od trzeciej publikacji osiągnąć ogromny wynik w postaci zasięgu, polubień i komentarzy?
Założenia strategiczne
Naszą pracę zaczęliśmy od określenia konkretnych celów biznesowych razem z klientem:
Podwojenie sprzedaży produktów
Zaproponowaliśmy opracowanie kompletnej strategii kampanii reklamowej na okres letni, a także wprowadzenie nowego produktu (zestawu), który odpowie na potrzeby grupy docelowej.
Z jakich etapów składał się proces pracy strategicznej?
Określenie problemu do rozwiązania
Ustalenie celu komunikacyjnego (wzrost rozpoznawalności marki!)
Analiza otoczenia konkurencyjnego i trendów
Ustalenie i przeanalizowanie grupy docelowej (insight)
Wykreowanie myśli przewodniej kampanii (big idea)
Dobór kanałów i narzędzi dotarcia
Naszym celem było przede wszystkim stworzenie odpowiedniej komunikacji, która pobudzi potencjalne klientki do wejścia w relację z marką i zapadnie im w pamięć. Określenie takiej big idei musiało wiązać się z czasem, w jakim kampania miała wystartować, a był nim okres lata i wakacji.
Letni oddech
Zbudowaliśmy skojarzenie marki z lekkością, świeżością i witalnością. Nawiązaliśmy jednocześnie do żywiołów, powietrza i natury, z czym marka się utożsamia.
Big idea, copy na kreacjach, a także nazwa nowego zestawu – do tylu elementów posłużyły nam wypracowane dwa słowa. Czy okazały się trafne?
Wypracowanie kreacji
Przygotowaliśmy pakiet kreacji, których zadaniem była promocja nowego zestawu kosmetyków, stworzonego z myślą o wakacjach, oddechu i lekkości. To połączenie trzech produktów idealnych na lato, które cechują: lekka konsystencja, szybkie wchłanianie i doskonałe nawilżenie.
Nawiązanie do lata, oddechu i natury okazało się doskonałym, zgranym i spójnym pomysłem, który spodobał się nie tylko naszej klientce, ale także – co najważniejsze – odbiorcom tego przekazu.
Efekty kampanii
Przygotowana kampania osiągnęła świetne rezultaty, które spełniły nasze oczekiwania i osiągnęły wyznaczony cel. Wynik?
Podwojenie sprzedaży w przeciągu dwóch miesięcy.
Specjaliści ds. performance zajęli się wdrożeniem i optymalizacją kreacji.
Nasze działania:
opracowanie strategii kampanii
przygotowanie kreacji (grafiki + copy)
wdrożenie i bieżąca optymalizacja kampanii przez specjalistów performance
Od strategii przez kreację aż do performance – połączenie tych 3 sił dało rezultaty, z których jesteśmy dumni 🙂
Przemyślana strategia kampanii reklamowej pozwoliła osiągnąć podwojenie sprzedaży w zaledwie dwa miesiące. Połączenie analizy rynku, właściwie dobranej big idei, kreatywnych kreacji i bieżącej optymalizacji przyniosło rezultaty, które wyróżniły markę na konkurencyjnym rynku beauty.








