Od chaosu do jasnej strategii marki. Od nieaktualnego brandingu do nowoczesnej komunikacji wizualnej i lingwistycznej. Co zrobiliśmy, gdy zgłosiła się do nas psychotraumatolożka i była sędzina? Wypracowaliśmy personal branding tak, aby pasował do obu obszarów działań klientki i był zrozumiały dla całej grupy docelowej: zarówno w świecie prawniczym/biznesowym, jak i terapeutycznym. Znaleźliśmy most komunikacyjny, który połączył obszary działania klientki.
Naszym zadaniem stało się uporządkowanie całego zakresu usług i produktów oraz stworzenie na nowo strategii marki osobistej Anety Gibek-Wiśniewskiej. Rozpoczęliśmy od ułożenia planu działań, aby wszystkie podjęte kroki prowadziły do spójnej, nowoczesnej marki osobistej.
Określiliśmy harmonogram pracy, w którym znalazły się:
- Analiza dotychczasowej komunikacji i wizerunku marki osobistej Anety Gibek-Wiśniewskiej.
- Analiza rynku i konkurencji.
- Warsztaty strategiczne z klientką.
- Określenie nowych celów komunikacyjnych i marketingowych.
- Stworzenie nowej strategii oraz całego brandingu marki osobistej.
- Stworzenie nowej strony internetowej oraz aktualizacja mediów społecznościowych.
Tak holistyczny i wielowarstwowy projekt wymagał świetnej strategii, kreatywnego spojrzenia na personal branding oraz głębokiego wejścia w świat marki i potrzeb grupy docelowej.
Jeszcze więcej wyzwań
W toku prac największym wyzwaniem okazało się połączenie nieoczywistego charakteru i wszystkich kompetencji klientki. Nasz audyt wykazał, że obecny wizerunek nie współgra z paletą usług, które klientka aktualnie i w przyszłości chce oferować.
Marka Anety Gibek-Wiśniewskiej kojarzyła się tylko z tematami prawniczymi, biznesowymi, a jej komunikacja była zdystansowana i ekspercka. Brakowało jakiegokolwiek skojarzenia z rozwojem osobistym.
Brak spójności w komunikacji powodował zagubienie oraz ryzyko utraty zaufania do marki. Jak udało nam się wyjść z tego impasu, nie ograniczając zakresu działalności i produktów Anety Gibek-Wiśniewskiej?
Wybraliśmy rozwój
W toku pracy strategicznej udało nam się znaleźć wspólny mianownik między dwoma obszarami oferty marki osobistej, które dotąd funkcjonowały niezależnie od siebie. Rozwój. Po prostu. Rozwój zawodowy, który obejmuje całą paletę warsztatów organizowanych przez klientkę, wsparcia firm, a także osób prywatnych np. w zmianie pracy. Równocześnie rozwój osobisty – odkrywanie potencjału każdego człowieka za pomocą sesji indywidualnych lub na platformie autoterapeutycznej, która jest autorskim narzędziem AGW. Tym samym marka osobista została skierowana do osób zainteresowanych szeroko pojętym rozwojem.
Wśród celów, które na tym etapie określiliśmy, znalazły się:
- budowanie wizerunku ekspertki, ale nie dystansującej się,
- w komunikacji połączenie zależności praca-życie prywatne,
- odpowiednie opisanie oferty adekwatnie do grup docelowych,
- wypracowanie charakterystycznej i zapamiętywalnej marki osobistej,
- stworzenie brandingu dla platformy autoterapeutycznej spójnej z pozycjonowaniem i postrzeganiem marki osobistej – autorskiego narzędzia AGW.
Nowoczesny branding i jasny język komunikacji
Odpowiedzią na spójną strategię marki był nowy branding Anety Gibek-Wiśniewskiej (AGW), który równocześnie wyróżnił ją na tle bezpośredniej i pośredniej konkurencji. Odeszliśmy od kolorystyki kojarzonej mocno z branżą prawniczą. Zależało nam również, aby odróżnić markę osobistą od barw, które zazwyczaj wykorzystują gabinety terapeutyczne: zieleni i beżu. Zaproponowaliśmy nowoczesny styl graficzny oraz zupełnie inną, świeżą kolorystykę.

Uzupełnieniem znaku graficznego Anety Gibek-Wiśniewskiej stał się również wymyślony przez nas claim „wybieram rozwój”, w który wpisują się wszystkie oferowane przez klientkę działania oraz produkty. Od teraz to hasło stało się jej znakiem rozpoznawczym. Z punktu widzenia oferty marki punktem wspólnym jest „rozwój” – zarówno na polu osobistym, jak i zawodowym. Słowo „wybieram” nawiązuje do podejścia dot. decyzyjności w życiu.

Jeden język komunikacji
Komunikacja marki AGW musi być oparta na filarach, które będą adekwatne zarówno do pracy w obszarze rozwoju zawodowego, jak i osobistego. Dlatego też łączy ze sobą język troskliwy, dający poczucie ciepła, ale i rzetelny, wiarygodny.
W rezultacie oparta jest na trzech filarach:
MĄDROŚĆ EMPATIA PROFESJONALIZM


A na końcu? Dobry plan
Nawet najlepszy personal branding nie odniesie sukcesu bez jego dystrybucji i aktywnego działania lub promocji marki osobistej. Niezbędnym elementem naszej pracy była również propozycja działań marketingowych. Pierwszym z nich było stworzenie nowej strony internetowej Anety Gibek-Wiśniewskiej, dopasowanej do nowych, strategicznych założeń. W tym obszarze byliśmy odpowiedzialni za projekt strony, stworzenie treści i oprawę graficzną.

Ale to nie wszystko! Aby marka stopniowo zyskiwała coraz większe zaufanie odbiorców, zaproponowaliśmy aktywne, organiczne działania w mediach społecznościowych. Spójnie ze strategią marki – Aneta Gibek-Wiśniewska dzieli się swoją wiedzą, wskazówkami oraz empatią na osobistym Instagramie i Facebooku. Dla klientki przygotowaliśmy holistyczny plan komunikacji w SM: różnorodne materiały graficzne (rolki, karuzele edukacyjne, grafiki oraz zdjęcia), a także kompleksowo planujemy i tworzymy wszystkie treści, pojawiające się na tych kanałach.
Heroes pracujące przy projekcie:
Karolina Kleta – Strategy Hero
Natalia Olejnik – Graphic Design Hero