Specyficzny produkt z branży sportowej, marka prowadzona przez pioniera i pasjonata jet surfingu oraz jej określone wyróżniki – dzięki wykorzystaniu tych elementów stworzyliśmy skuteczną kampanię reklamową dla naszego klienta. Jak bardzo skuteczną? W ciągu kilku miesięcy pozyskaliśmy 1067 leadów oraz pomogliśmy sprzedać wszystkie dostępne deski!
Czas trwania: 6 miesięcy cel: Pozyskiwanie leadów
Wynik: 1067 leadów ROAS: 15,14
Jeden z naszych klientów prowadzi firmę, która zajmuje się sprzedażą elektrycznych desek surfingowych. W ofercie posiada różne modele o wielu specyfikacjach. Może z nich korzystać każdy, bez względu na doświadczenie czy umiejętności. Deski są bezpieczne i łatwe w obsłudze, a dzięki długiej żywotności baterii można się cieszyć ich użytkowaniem nawet do 1,5 h.
Klient zgłosił się do nas z chęcią zareklamowania w social mediach swoich produktów. W swoim magazynie miał deski, które chciał sprzedać, a nie było to wcale takie łatwe. Wysokie ceny elektrycznych desek do surfingu i efoil powodują, że nie każdy może sobie na nie pozwolić. W związku z tym grupą docelową w tej branży są osoby, których finanse pozwalają na zakup urządzenia do tego typu rozrywki.
Wyróżniki to podstawa
W obecnych czasach sam produkt może nie wystarczać. Istotne jest budowanie pozytywnych doświadczeń z marką. Kupujący lubią mieć świadomość, że dostają od marki coś więcej. Nasz klient zagwarantował to swoim konsumentom.
Jednym z wyróżników marki było to, że sprzedawca desek jest zarazem ich pasjonatem. Osoba z doświadczeniem w danej dziedzinie, na tym stanowisku to ogromna wartość – w końcu rady najchętniej przyjmujemy z ust kompetentnego eksperta.
Dodatkowo – przy zakupie deski sprzedawca dorzuca kurs pływania na niej (prowadzony przez samego właściciela, na żywo!) zupełnie za darmo! To może zachęcić nawet tych, którzy nie byli przekonani do kupna ze względu na brak umiejętności. To ogromny i bardzo wartościowy wyróżnik.
Te dwa elementy oraz doskonała jakość wykonania desek powodowały, że odbiorcy chętnie wchodzili w interakcje z marką, a w efekcie – dokonywali zakupu produktów z jej oferty. Wystarczyło tylko odpowiednio do nich dotrzeć…Właśnie za to byliśmy odpowiedzialni!
Wskakujemy na deskę
Po zapoznaniu się z branżą, marką i specyfikacją grupy docelowej, zaproponowaliśmy naszemu klientowi kampanię świadomościowo-edukacyjną, której celem było pozyskanie leadów na zakup deski surfingowej lub efoil.
Założyliśmy target, który pozwolił nam zawęzić grupę, do której trafiały nasze reklamy. Znalazły się w niej:
- osoby mieszkające w Polsce,
- przedsiębiorcy, którzy byli w stanie „wrzucić w koszty” zakupiony gadżet,
- młodzi dorośli, którzy w okresie wakacyjnym mają dużo czasu i chętnie poświęcą go na tego rodzaju aktywności,
- pasjonaci sportów wodnych.
Dzięki temu, że deski są napędzane elektrycznie, każdy – niezależnie od umiejętności, stopnia wysportowania czy siły – będzie potrafił z nich skorzystać.
Naszym celem było między innymi pokonanie barier związanych z zakupem oraz użytkowaniem produktu, a także pokazanie, że dostarcza on mnóstwo emocji
i rozrywki, co zresztą jest w 100% prawdą. Pokazaliśmy także opinie zadowolonych posiadaczy desek, aby zbudować zaufanie wśród nowych odbiorców.
Na fali wznoszącej
W trakcie naszych działań mogliśmy się poczuć się jak na najlepiej niosącej fali, mimo że na desce efoil nie są one pożądane!
Przygotowaliśmy odpowiednie formularze, kreacje i teksty reklamowe. Następnie włączyliśmy kampanię, którą przez kolejne miesiące optymalizowaliśmy aż do… wyprzedania wszystkich dostępnych desek. Warto podkreślić, że udało nam się uzyskać ten próg jeszcze przed zakończeniem planowanego sezonu sprzedażowego!
Celem naszej kampanii było pozyskanie leadów. Lejek sprzedażowy skonstruowaliśmy w taki sposób, aby reklamy retargetujące trafiały do osób, które obejrzały dłuższy fragment filmu promocyjnego. Ten był wyświetlany zimnym odbiorcom, którzy nie mieli wcześniej styczności z marką.
Następnie skupiliśmy się na edukacji i zwiększaniu świadomości odbiorców, aby – trafiając do osób, które już miały styczność z marką – przekonać je do podjęcia decyzji. Do tych, którzy już niemal zdecydowali się na zakup własnej deski (osoby z dużą liczbą interakcji, wejść na stronę, zaangażowania w social mediach) kierowaliśmy komunikat zachęcający do wypełnienia formularza kontaktowego.
Przygotowane przez nas kreacje


Wyniki

Kampania wygenerowała 1067 kontaktów i ponad 16 mln wyświetleń reklam. Co więcej, efektem naszych działań były dwa zakupy dokonane przez stronę internetową, choć nie było to głównym założeniem tej kampanii.
Ostatecznie naszemu klientowi udało się sprzedać cały kontener produktów premium przed planowanym końcem sezonu.
Dopływamy do brzegu
Sukces. Doskonałe wyróżniki, sprzedaż dokonywana przez doświadczonego profesjonalistę, wysoka jakość produktów i lekcja surfowania w cenie zdecydowanie ułatwiła nam pracę.
Udało nam się – dzięki odpowiedniemu targetowaniu, ustawieniom i optymalizacji – dotrzeć do osób realnie zainteresowanych tym niestandardowym produktem. Szereg działań i ich odpowiednia kolejność pomogła nam uzyskać tak ogromny wynik, jakim jest aż 1067 leadów oraz sprzedaż wszystkich dostępnych desek, których łączna wartość przekroczyła 4 miliony złotych.
Heroes pracujący przy projekcie:
Maciej Bryke – Client Hero
Adam Gron – Performance Hero
Sylwia Więcek – Graphic Design Hero