Trawnik jak na Wembley – i rekordowa sprzedaż
Czy kampania reklamowa nawozów do trawników może osiągnąć ogromny sukces? Przeczytaj case study i przekonaj się, jak nasza kampania oraz konkretny wyróżnik doprowadziły do 17-krotnego zwiększenia sprzedaży względem tego samego okresu w poprzednim roku i zbudowały zaufanie do marki.
O marce
Marka naszego klienta jest wyspecjalizowanym dostawcą kompleksowych usług pielęgnacji trawników i boisk sportowych. Działając na rynku od ponad 22 lat, firma zyskała bogate doświadczenie i ekspertyzę w dziedzinie pielęgnacji trawników. Ich oferta obejmuje wysokiej jakości nawozy oraz profesjonalne doradztwo, a konkretnym wyróżnikiem są bezpłatne analizy trawników online, przeprowadzane przez eksperta. Naszym zadaniem było zwiększenie sprzedaży nawozów poprzez skuteczną kampanię reklamową.
Analiza i ustalenie celów
Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rynku i potrzeb klienta oraz ustaliliśmy następujące cele:
Zwiększenie liczby wypełnionych analiz trawników, które będą podstawą do personalizowanych rekomendacji nawozów.
Zwiększenie liczby zakupów nawozów na stronie internetowej.
Budowanie zaufania do marki poprzez promowanie kompleksowej usługi oraz wiedzy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.
Odpowiednia strategia kampanii reklamowej, skuteczne targetowanie i optymalizacja kampanii
Podjęliśmy wyzwanie stworzenia innowacyjnej kampanii reklamowej dla naszego klienta. Opracowaliśmy big ideę – Trawnik jak na Wembley. Idea ta miała za zadanie przedstawić trawnik o doskonałym stanie utrzymania, z gęstą trawą, idealnym kolorem i równomierną długością, który przypomina trawnik na słynnym stadionie Wembley w Londynie.
Kluczowym elementem naszej strategii reklamowej były grafiki porównawcze przedstawiające trawnik przed i po zastosowaniu nawozów. Przedstawienie widocznej różnicy przekonało potencjalnych klientów o skuteczności produktów firmy.
Wykorzystując platformy społecznościowe należące do Meta, skupiliśmy się na precyzyjnym targetowaniu i optymalizacji kampanii. Wykorzystaliśmy narzędzia targetowania, aby dotrzeć do właścicieli domów i ogrodów, którzy pragną mieć piękny i zadbany trawnik. Nasze kreacje budowały zaufanie do marki i zachęcały do podjęcia działań – wypełnienia analizy trawnika lub zakupu nawozów na stronie internetowej.
Kreacje na zimny ruch
Kreacje remarketingowe
Efekty i rezultaty
Kampania odniosła imponujące sukcesy. Zaobserwowaliśmy znaczny wzrost ruchu na stronie internetowej, co przyczyniło się do zwiększenia świadomości marki i wygenerowania zainteresowania nawozami klienta.
Najważniejsze są jednak wyniki sprzedażowe – sprzedaż nawozów wzrosła 17-krotnie rok do roku.
Kampania dla naszego klienta okazała się nie tylko skuteczną reklamą, ale również narzędziem budowania świadomości marki i zwiększenia zaufania klientów. Odpowiednia strategia kampanii reklamowej, precyzyjne targetowanie i regularna optymalizacja przyniosły spektakularne wyniki sprzedażowe, przyczyniając się do wzrostu przychodów firmy i ugruntowania jej pozycji jako eksperta w pielęgnacji trawników.
Heroes pracujący przy projekcie: Maciej Bryke – Client Hero, Władek Laszko – Performance Hero, Sylwia Więcek – Graphic Design Hero.








