Growton - prezentacja założycieli

Operacja: Strategia marki

Problem braku wyróżniającej się komunikacji, unikatowej propozycji wartości i języka marki może prowadzić do słabej sprzedaży produktów i usług. Strategia marki i rebranding, pozwolił naszemu klientowi znaleźć unikatowe miejsce na rynku, czyniąc markę Growton prawdziwym Dr House’em sprzedaży.

O marce Growton

Growton to firma konsultingowa, która od lat wspiera polskie firmy w ich rozwoju. Ich misją jest uzdrawianie przedsiębiorstw, zapewniając im odpowiednią diagnostykę i narzędzia do osiągnięcia sukcesu. Specjalizują się w dziedzinie sprzedaży, uznając ją za fundament dobrej kondycji firmy. 

Jak wyglądał cały proces?

Audyt marki

Przeprowadziliśmy dokładny audyt marki Growton, analizując jej obecne pozycjonowanie, komunikację, a także dotychczasowe działania reklamowe Dzięki temu mieliśmy podstawy do zrozumienia silnych stron marki i obszarów wymagających poprawy.

Analiza rynku

Przeprowadziliśmy analizę rynku, zbadaliśmy konkurencję oraz trendy branżowe. Pozwoliło nam to zidentyfikować lukę na rynku – unikatowe miejsce na mapie komunikacji kategorii.

Warsztat z klientem – strategia marki

Przeprowadziliśmy warsztat, który pozwolił nam wspólnie wypracować strategię marki. Ustaliliśmy cele, misję, wartości oraz kluczowe przesłania, które zostały fundamentem dla późniejszych działań. 

Warsztat z klientem – buyer persony

Podczas kolejnego warsztatu z klientem, opracowaliśmy szczegółowe buyer persony, czyli profile idealnych klientów Growton. To pozwoliło nam lepiej zrozumieć ich potrzeby, motywacje i oczekiwania, a co za tym idzie – dostosować komunikację do konkretnych segmentów klientów.

Wypracowanie kierunku strategicznego marki

Na bazie zebranych informacji i wyników warsztatów, wypracowaliśmy konkretny kierunek strategiczny dla marki Growton. Określiliśmy kluczowe przesłania, jakie marka ma przekazywać i jakie wartości reprezentować. 

Akceptacja z klientem

Przed przystąpieniem do dalszych działań, uzyskaliśmy akceptację i pozytywne potwierdzenie ze strony klienta dla przygotowanej strategii marki. To pozwoliło uniknąć nieporozumień czy zmian na późniejszym etapie projektu. Strategia marki to wytyczne do dalszych działań realizacyjnych – najpierw brandingowych, a potem reklamowych.

Propozycja logo

Growton - rebranding

Przygotowaliśmy propozycje nowego logo dla marki Growton, uwzględniając jej tożsamość, misję oraz wartości. 

Złożenie brandbooka 

Po zaakceptowaniu logo i innych elementów wizualnych, przygotowaliśmy szczegółowy brandbook, który stanowi instrukcję obsługi marki. Zawiera on wytyczne strategiczne o marce, jak i lingwistyczne oraz wizualne dotyczące logo, kolorystyki, typografii oraz ogólnej identyfikacji wizualnej marki. 

Ciekawostka: opis marki Growton, który przeczytał_ś w pierwszym akapicie jest napisany już właśnie zgodnie ze strategią marki – jest tam misja Growtona, a całość napisana jest w jej charakterystycznym języku.

Aktualizacja materiałów reklamowych wedle nowego brandingu

Po przygotowaniu nowej identyfikacji wizualnej marki, przystąpiliśmy do aktualizacji wszelkich materiałów reklamowych i promocyjnych Growton, aby były zgodne z nowym brandingiem i komunikacją. Były to: strona internetowa, social media oraz oferta firmy.

Co wypracowaliśmy?

Naszym celem było stworzenie spójnej i unikatowej marki, która wyróżni się na konkurencyjnym rynku. 

Co zawiera brandbook?

  • Określenie usługi w prostych słowach
  • Dokładny opis grupy docelowej – buyer persony
  • Wyróżniki marki
  • Wartości
  • Positioning statement
  • Esencja marki
  • Misja
  • Wizja
  • Archetyp marki
  • Tone of voice
  • Hasło marketingowe
  • Znaczenie logo
  • Wszelkie wytyczne wizualne: poprawne użycie logo, skalowanie, pole ochronne, kolorystyka itp.
  • Propozycja materiałów reklamowych: wizytówki, stopki itp.
Case studies - Growton

Efekty i rezultaty

Efektem pracy strategicznej jest esencja marki – Growton: Dr House sprzedaży. Połączyliśmy cechy buntownika i mędrca, tworząc unikalny obraz marki, która nie tylko podważa status quo, ale również kieruje się swoją ekspertyzą, przewidując i skutecznie reagując na zmieniającą się rzeczywistość rynkową. Co istotne: jest to zgodne z przekonaniami i trybem pracy zespołu marki, co czyni strategię wiarygodną. Nowe logo podkreśla “okołozdrowotny” charakter marki. 

Hasło marki 

  • Specjalizacja: sprzedaż
  • Hasło wskazuje wprost na ekspertyzę firmy w sprzedaży –  jest to subtelnie zaznaczone nawiązanie do kierunku strategicznego.
  • Cała identyfikacja wizualna prezentuje profesjonalizm i pewność siebie.

Podsumowanie

Współpraca z naszym klientem była pełna inspiracji. Wspólnie udało nam się wypracować strategię marki, która stała się kluczem w zakresie dalszej komunikacji. Dzięki temu projektowi, Growton może kontynuować swoją misję uzdrawiania polskich firm i wspierania ich rozwoju i jak najlepiej pokazywać to swojej grupie docelowej – tak, by być zapamiętanym. Co ważne strategia marki powinna być widoczna na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji, dlatego tak ważne jest, aby cały zespół pracujący w firmie znał swoją markę i kierował się wytycznymi w codziennej komunikacji. Po strategii marki i rebrandingu nadszedł czas na działania komunikacyjne, które już przynoszą efekty – to dla nas świetne potwierdzenie działającej strategii. 

Heroes pracujący przy projekcie:

  • Karolina Kleta – Strategy Hero
  • Sylwia Więcek – Graphic Design Hero

Potrzebujesz strategii marki? A może porozmawiamy i razem to sprawdzimy? Wypełnij poniższy formularz, spotkajmy się!

Postaw wyzwanie

heroes-logo-biale
Opowiedz nam o potrzebach Twojej firmy i daj szansę swojemu biznesowi na wzrost razem z Heroes.
Czekam na Twoją wiadomość.

Opowiedz nam o potrzebach Twojej firmy i daj szansę swojemu biznesowi na wzrost razem z Heroes. Czekamy na Twoją wiadomość.

Formularz Kontaktowy
Łukasz Wiśniewski
CEO Growth Heroes
lukasz@heroes.pl
+48 512 113 560
Przewiń do góry