TikTok w branży medycznej? Da się i to jak!
Wyzwaniem dla Medicept, platformy telemedycznej, było nie tylko dotarcie do szerszej publiczności, ale także zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki w przesyconym rynku e-zdrowia. Wprowadzenie aktywności na platformie TikTok było jednym z naszych strategicznych posunięć, które nie tylko zwiększyło zasięg marki, ale także wzmocniło jej postrzeganie jako marki wspierającej kobiety, a nie tylko platformy do e-konsultacji i e-recept.
Analiza konkurencji
Skoncentrowaliśmy się na poznaniu branży, dokonując szczegółowej analizy konkurencji. Zidentyfikowaliśmy unikalne miejsce Medicept na rynku – tak, by komunikacja opierała się na konkretnym filarze.
Grupa docelowa i jej potrzeby
Poznawanie potrzeb grupy docelowej
Główną grupą docelową marki Medicept są kobiety w wieku między 18, a 40 rokiem życia, dla których bardzo ważna jest rzetelność informacji.
Opracowaliśmy Big Idea do działań komunikacyjnych marki: „Od lekarzy dla pacjentek”.
Ze względu na tak ważny i specjalistyczny temat, jakim jest zdrowie kobiet, by lepiej zrozumieć ich potrzeby zdecydowaliśmy, że nie będziemy bazować na subiektywnych hipotezach. Stworzyliśmy inicjatywę „Zapytaj Lekarza”.
Wysłaliśmy mailing do bazy pacjentek Medicept z zaproszeniem do zadawania pytań specjalistom. Odpowiedzi lekarzy były następnie użyte do tworzenia materiałów wideo na mediach społecznościowych, głównie na TikToku – tak, by mówić o tym, co najbardziej interesuje naszą grupę docelową.
Organizacja sondy ulicznej
Dodatkowo spytaliśmy kobiety na ulicach, o to czego chciałyby się dowiedzieć od ginekologa lub lekarza pierwszego kontaktu.
Te spontaniczne i autentyczne interakcje pozwoliły nam jeszcze lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby pacjentek, a także umożliwiły nam stworzenie bardziej angażujących i wartościowych treści.
Nagrania odpowiedzi lekarzy
W kolejnym kroku zorganizowaliśmy serię nagrań w Toruniu, mieście, w którym znajduje się siedziba firmy Medicept, a dokładniej Medigabinety – placówki medyczne.
Lekarze odpowiedzieli na wszystkie pytania pacjentek – te z sondy i te z mailingu.
Efekty naszych działań
Medicept zaczęło mówić o ważnych tematach dla kobiet, skracając dystans między pacjentkami a lekarzami.
Przez aktywne wsparcie w kluczowych kwestiach, takich jak aborcja, tabletki po, antykoncepcja i prawa kobiet, Medicept stał się marką, która nie tylko kojarzy się z receptami online i e-konsultacjami, ale także okazuje wsparcie dla kobiet i jest rzetelnym źródłem informacji w ważnych dla nich sprawach, które w polskim społeczeństwie są postrzegane jako tematy tabu.
Strategia komunikacji na TikToku
Format
Postawiliśmy na krótkie odpowiedzi wideo lekarzy na pytania pacjentek i sondy uliczne. Skoncentrowaliśmy się w głównej mierze na tematach ginekologicznych, które nie tylko często uważane są za tabu, ale są też kluczowe dla zdrowia i dobrostanu kobiet. To przyczyniło się do stymulowania dyskusji i zwiększenia zaangażowania.
Promocja i engagement
Inwestujemy w promocję postów na TikToku, by zwiększyć zasięg i zaangażowanie. Nasze działania szybko przyniosły rezultaty, przekraczając 1k obserwacji w pierwszym miesiącu.
Równolegle prowadzimy aktywną komunikację na Facebooku i Instagramie. Na tych platformach nie tylko udostępniamy formaty dostępne na TikToku, ale także publikujemy ciekawostki, statystyki i niezbędne informacje związane z ginekologią.
Prowadzimy także dyskusje m.in. na temat praw kobiet, aborcji, antykoncepcji i zdrowia intymnego kobiet, dając użytkownikom szerszy kontekst i głębię tematów.
Wyniki
Kampania na TikToku przyniosła znakomite rezultaty:
Dotarcie do widzów w październiku: 1 821 468,
Liczba zaangażowanych odbiorców w październiku: 23 598,
Wyświetlenia filmu w październiku: 1 624 000,
Wyświetlenia profilu: 4 657.
Medicept dzięki komunikacji na TikToku i innych kanałach społecznościowych stał się marką, która: wspiera kobiety w kluczowych tematach zdrowotnych, skraca dystans między lekarzami a pacjentkami, przełamuje tabu związane z ginekologią i zdrowiem intymnym, łączy rzetelną wiedzę medyczną z angażującymi formatami video.
Heroes pracujący przy projekcie: Karolina Kleta – Strategy Hero Kacper Romanowski – Video&Photo Content Hero Adam Gron – Performance Hero Szczepan Ciesielski – Social Media Hero Sylwia Więcek – Graphic Design Hero






