Operacja: Strategia marki

Wprowadzenie

Wprowadzenie

Problem braku wyróżniającej się komunikacji, unikatowej propozycji wartości i języka marki może prowadzić do słabej sprzedaży produktów i usług. Strategia marki i rebranding pozwoliły naszemu klientowi znaleźć unikatowe miejsce na rynku, czyniąc markę Growton prawdziwym Dr House’em sprzedaży.

Wyzwania

Wyzwania

O marce Growton

Growton to firma konsultingowa, która od lat wspiera polskie firmy w ich rozwoju.
Ich misją jest uzdrawianie przedsiębiorstw, zapewniając im odpowiednią diagnostykę i narzędzia do osiągnięcia sukcesu.
Specjalizują się w dziedzinie sprzedaży, uznając ją za fundament dobrej kondycji firmy.

Jak wyglądał cały proces?

Audyt marki

Przeprowadziliśmy dokładny audyt marki Growton, analizując jej obecne pozycjonowanie, komunikację, a także dotychczasowe działania reklamowe.
Dzięki temu mieliśmy podstawy do zrozumienia silnych stron marki i obszarów wymagających poprawy.

Analiza rynku

Przeprowadziliśmy analizę rynku, zbadaliśmy konkurencję oraz trendy branżowe.
Pozwoliło nam to zidentyfikować lukę na rynku – unikatowe miejsce na mapie komunikacji kategorii.

Warsztat z klientem – strategia marki

Przeprowadziliśmy warsztat, który pozwolił nam wspólnie wypracować strategię marki.
Ustaliliśmy cele, misję, wartości oraz kluczowe przesłania, które stały się fundamentem dalszych działań.

Warsztat z klientem – buyer persony

Podczas kolejnego warsztatu opracowaliśmy szczegółowe buyer persony, czyli profile idealnych klientów Growton.
To pozwoliło lepiej zrozumieć ich potrzeby, motywacje i oczekiwania, a co za tym idzie – dostosować komunikację do konkretnych segmentów klientów.

Wypracowanie kierunku strategicznego marki

Na bazie zebranych informacji i wyników warsztatów wypracowaliśmy konkretny kierunek strategiczny dla marki Growton.
Określiliśmy kluczowe przesłania, jakie marka ma przekazywać i jakie wartości reprezentować.

Akceptacja z klientem

Przed przystąpieniem do dalszych działań uzyskaliśmy akceptację i pozytywne potwierdzenie ze strony klienta dla przygotowanej strategii marki.
Strategia marki to wytyczne do dalszych działań realizacyjnych – najpierw brandingowych, a potem reklamowych.

Rebranding i identyfikacja wizualna

Propozycja logo

Przygotowaliśmy propozycje nowego logo dla marki Growton, uwzględniając jej tożsamość, misję oraz wartości.

Złożenie brandbooka

Po zaakceptowaniu logo i innych elementów wizualnych przygotowaliśmy szczegółowy brandbook, który stanowi instrukcję obsługi marki.
Zawiera on wytyczne strategiczne, lingwistyczne i wizualne – dotyczące logo, kolorystyki, typografii oraz ogólnej identyfikacji wizualnej marki.

Ciekawostka: opis marki Growton z pierwszego akapitu został już napisany zgodnie ze strategią marki – zawiera jej misję i charakterystyczny język.

Aktualizacja materiałów reklamowych wedle nowego brandingu

Po przygotowaniu nowej identyfikacji wizualnej marki zaktualizowaliśmy wszystkie materiały reklamowe i promocyjne Growton:

  • strona internetowa,

  • social media,

  • oferta firmy.

Co wypracowaliśmy?

Naszym celem było stworzenie spójnej i unikatowej marki, która wyróżni się na konkurencyjnym rynku.

Co zawiera brandbook?

  • Określenie usługi w prostych słowach

  • Dokładny opis grupy docelowej – buyer persony

  • Wyróżniki marki

  • Wartości

  • Positioning statement

  • Esencja marki

  • Misja

  • Wizja

  • Archetyp marki

  • Tone of voice

  • Hasło marketingowe

  • Znaczenie logo

  • Wytyczne wizualne: użycie logo, skalowanie, pole ochronne, kolorystyka

  • Propozycja materiałów reklamowych: wizytówki, stopki itp.

Efekty i rezultaty

Efektem pracy strategicznej jest esencja marki – Growton: Dr House sprzedaży.

Połączyliśmy cechy buntownika i mędrca, tworząc unikalny obraz marki, która nie tylko podważa status quo, ale również kieruje się swoją ekspertyzą, przewidując i skutecznie reagując na zmieniającą się rzeczywistość rynkową.

Nowe logo podkreśla „okołozdrowotny” charakter marki.

Hasło marki

Specjalizacja: sprzedaż – wskazuje wprost na ekspertyzę firmy w sprzedaży i subtelnie nawiązuje do kierunku strategicznego.

Cała identyfikacja wizualna prezentuje profesjonalizm i pewność siebie.

Podsumowanie

Podsumowanie

Współpraca z naszym klientem była pełna inspiracji. Udało się wypracować strategię marki, która stała się kluczem w dalszej komunikacji. Dzięki temu projektowi Growton może kontynuować swoją misję uzdrawiania polskich firm i wspierania ich rozwoju, a jednocześnie skutecznie pokazywać to swojej grupie docelowej. Co ważne strategia marki powinna być widoczna na zewnątrz i wewnątrz organizacji, dlatego tak istotne jest, aby cały zespół znał swoją markę i kierował się wytycznymi w codziennej komunikacji. Po strategii marki i rebrandingu nadszedł czas na działania komunikacyjne, które już przynoszą efekty to dla nas świetne potwierdzenie skuteczności obranej drogi.

Heroes pracujący przy projekcie: Karolina Kleta – Strategy Hero, Sylwia Więcek – Graphic Design Hero. Potrzebujesz strategii marki? A może porozmawiamy i razem to sprawdzimy? Wypełnij poniższy formularz – spotkajmy się!

Zdobywaj lepsze kontakty

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka jawna Heroes sp. z o.o. z siedzibą w Opolu. Dane będą przetwarzane w celu i w zakresie niezbędnym do przygotowania i udzielenia odpowiedzi na Twoją wiadomość oraz jej archiwizacji. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności.

Porozmawiajmy.

Napisz nam o swoim projekcie — niezależnie, czy chodzi o pozyskiwanie leadów B2B, kampanię sprzedażową, SEO, czy content marketing.

Szybka reakcja.

Konkretne kroki.

Dark gradiend background

Zdobywaj lepsze kontakty

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka jawna Heroes sp. z o.o. z siedzibą w Opolu. Dane będą przetwarzane w celu i w zakresie niezbędnym do przygotowania i udzielenia odpowiedzi na Twoją wiadomość oraz jej archiwizacji. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności.

Porozmawiajmy.

Napisz nam o swoim projekcie — niezależnie, czy chodzi o pozyskiwanie leadów B2B, kampanię sprzedażową, SEO, czy content marketing.

Szybka reakcja.

Konkretne kroki.

CEO

w Heroes

Łukasz Wiśniewski

Dark gradiend background

Zdobywaj lepsze kontakty

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka jawna Heroes sp. z o.o. z siedzibą w Opolu. Dane będą przetwarzane w celu i w zakresie niezbędnym do przygotowania i udzielenia odpowiedzi na Twoją wiadomość oraz jej archiwizacji. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności.

Porozmawiajmy.

Napisz nam o swoim projekcie — niezależnie, czy chodzi o pozyskiwanie leadów B2B, kampanię sprzedażową, SEO, czy content marketing.

Szybka reakcja.

Konkretne kroki.

CEO

w Heroes

Łukasz Wiśniewski

Dark gradiend background