Konkretny, jasny cel, określony problem i wypracowane na ich podstawie rozwiązanie to klucz dobrej strategii kampanii reklamowej. Zrozumienie potrzeb grupy docelowej i osadzenie ich w kontekście czasowym pozwoliło dobrać myśl przewodnią, która wyróżniła się w tłumie i osiągnęła postawione cele. To wszystko wykorzystaliśmy w przemyślanej strategii, dzięki której osiągnęliśmy dla klienta z branży beauty – nieskromnie mówiąc – wielkie sukcesy. Nowa marka na polskim rynku przemysłu kosmetycznego, jasno określone wartości i produkt wysokiej jakości – te elementy sprawiły, że nasza praca była czystą przyjemnością.
Wyzwaniem była prężnie rozwijająca się konkurencja na rynku. Z niewielkim budżetem wiązała się trudność w pozyskiwaniu zadowalających wyników kampanii reklamowych.
Naturalne kosmetyki, firmy z wartościami i konkretną misją zdobywają coraz większą popularność na świecie. Tu otwiera się furtka dla marek, które odpowiadają na potrzeby konsumentów, jednak zadanie nie jest na tyle proste, jak mogłoby się wydawać, bo konkurencji jest mnóstwo… tak jak i preferencji klientów.
Założenia strategiczne
Naszą pracę zaczęliśmy od określenia konkretnych celów biznesowych razem z klientem:
- Podwojenie sprzedaży produktów
Zaproponowaliśmy opracowanie kompletnej strategii kampanii reklamowej na okres letni, a także wprowadzenie nowego produktu (zestawu), który odpowie na potrzeby grupy docelowej.
Z jakich etapów składał się proces pracy strategicznej?
● Określenie problemu do rozwiązania
● Ustalenie celu komunikacyjnego (wzrost rozpoznawalności marki!)
- Analiza otoczenia konkurencyjnego i trendów
● Ustalenie i przeanalizowanie grupy docelowej (insight)
● Wykreowanie myśli przewodniej kampanii (big idea)
● Dobór kanałów i narzędzi dotarcia
Naszym celem było przede wszystkim stworzenie odpowiedniej komunikacji, która pobudzi potencjalne klientki do wejścia w relację z marką i zapadnie im w pamięć. Określenie takiej big idei musiało wiązać się z czasem, w jakim kampania miała wystartować, a był nim okres lata i wakacji.
Zbudowaliśmy skojarzenie marki z lekkością, świeżością i witalnością. Nawiązaliśmy jednocześnie do żywiołów, powietrza i natury, z czym marka się utożsamia.
Letni oddech
Big idea, copy na kreacjach, a także nazwa nowego zestawu – do tylu elementów posłużyły nam wypracowane dwa słowa. Czy okazały się trafne?
Wypracowanie kreacji
Przygotowaliśmy pakiet kreacji, których zadaniem była promocja nowego zestawu kosmetyków, stworzonego z myślą o wakacjach, oddechu i lekkości. To połączenie trzech produktów idealnych na lato, które cechują: lekka konsystencja, szybkie wchłanianie i doskonałe nawilżenie.
Nawiązanie do lata, oddechu i natury okazało się doskonałym, zgranym i spójnym pomysłem, który spodobał się nie tylko naszej klientce, ale także – co najważniejsze – odbiorcom tego przekazu.
Kreacje:



Efekty kampanii
Przygotowana kampania osiągnęła świetne rezultaty, które spełniły nasze oczekiwania i osiągnęły wyznaczony cel. Wynik?
Podwojenie sprzedaży w przeciągu dwóch miesięcy
Specjaliści ds. performance zajęli się wdrożeniem i optymalizacją kreacji.
Podsumowując – wynik mówi sam za siebie i dowodzi, że odpowiednio przemyślana kampania może być kluczem do zwiększenia (nawet dwukrotnego!) sprzedaży. Stworzenie odpowiedniej komunikacji, która trafi do grupy docelowej, wymaga analizy trendów, otoczenia rynkowego oraz spojrzenia z perspektywy klienta na jego wartości i potrzeby.
Nasze działania:
- opracowanie strategii kampanii
- przygotowanie kreacji (grafiki + copy)
- wdrożenie i bieżąca optymalizacja kampanii przez specjalistów performance
Od strategii przez kreację aż do performance – połączenie tych 3 sił dało rezultaty, z których jesteśmy dumni 🙂
Heroes pracujące przy projekcie:
Karolina Kleta – Strategy Hero
Natalia Olejnik – Graphic Design Hero