Najciekawsze trendy w marketingu na 2023 rok 

Czy 2023 rok będzie kolejnym rokiem wideo? A może marki postawią na wirtualną rzeczywistość? Kto nie będzie bał się wziąć pod uwagę nietypowej (na razie) grupy docelowej, a także czego od marek będą oczekiwać konsumenci? O tym wszystkim – i kilku innych trendach – opowiada zespół Heroes. 

  1. AI

Uważam, że 2023 będzie rokiem ewaluacji AI pod kątem personalizacji treści i komercyjnego wykorzystania projektowanych materiałów. Czy już niedługo znajdzie powszechne zastosowanie? Przekonamy się. Na pewno w 2023 roku świat marketingu będzie intensywnie testować te narzędzia! 

– Karol Jędrasik, Owner & Performance 

  1. SILVER MARKETING

Bardziej powszechne stanie się włączanie osób 50+ do komunikacji reklamowej w każdej branży (beauty, FMCG itp.), a nie tylko w ubezpieczeniach i lekach. Poniekąd dzieje się to już teraz – potwierdzeniem są kampanie marek takich jak Sephora, C&A, a także zwiększająca się liczba silver influencerów. Na pogłębianie się tego trendu wpływają też głosy innych pokoleń – badania Havas Media The Future of Aging (2021), udowadniają, że każde pokolenie ma już trochę dość ciągłego kultu młodości.

– Karolina Kleta, Creative Strategist 

  1. GRATYFIKACJA 

Klienci będą oczekiwali większej gratyfikacji podczas zakupów: promocji, rabatów, prezentów lub dodatkowych usług. Ci, którzy ją otrzymają, poczują się docenieni, co może zwiększyć ich lojalność wobec marki. Jednak jeśli nie otrzymają takiej gratyfikacji, mogą poczuć się rozczarowani i poszukać konkurencji, która oferuje lepsze warunki zakupów. W 2023 roku marki powinny stale monitorować oczekiwania i potrzeby klientów oraz dostosowywać swoją ofertę do ich wymagań, aby zapewnić im satysfakcjonujące doświadczenia zakupowe i utrzymać lojalność wobec marki.

– Władek Laszko, Performance ADS Specialist 

  1. MINIMALIZM I PRZEPYCH 

Jeśli chodzi o grafikę komputerową, od jakiegoś czasu można zaobserwować dwa kontrastujące trendy -– z jednej strony mamy minimalistyczne designy, często oparte na wyrafinowanej typografii, z drugiej bardzo dynamiczne, pełne przepychu projekty z wykorzystaniem gradientu. Myślę, że te kierunki utrzymają się,
a nawet wzmocnią w przyszłym roku. Z mojej perspektywy to dobrze – przynajmniej każdy brand znajdzie klimat, w którym lepiej się odnajduje. A ja? Nie będę się nudzić.

– Sylwia Więcek, Graphic Designer

  1. LIVE SHOPPING

Choć trend na Telezakupy Mango mamy już dawno za sobą, w przestrzeni online rozkręca się sprzedaż na żywo na podobnej zasadzie. Różnice? Zamiast (charyzmatycznych) prowadzących często prowadzą ją influencerzy. Zamiast ekranu telewizora – tablet lub telefon, rzadziej komputer. W dobie kupowania online social e-commerce, czyli pokazywanie produktów, mierząc je na żywo i omawiając ich zalety w dodatku przez influencerów ma duży potencjał i będzie jeszcze mocniej eksplorowane w 2023 roku. Już teraz robi to na przykład marka OceansApart. 

– Karolina Kleta, Creative Strategist 

  1. KREATYWNE WIDEO 

Ważnym trendem będą coraz bardziej dopieszczone kreacje reklamowe w formacie wideo. Polscy reklamodawcy będą wzrować się na rynkach zagranicznych np. USA, gdzie większość dobrych reklam to kreatywne kreacje wideo, które są dynamiczne i w szybki sposób przedstawiają działanie produktu bądź usługi. Podejrzewam również duży wzrost popularności TikToka w kontekście reklamowym. Stawki na tej platformie są bardzo atrakcyjne. Już niedługo algorytm tiktokowy będzie bardziej precyzyjny i nastąpi boom dla reklamodawców.

– Adam Gron, Performance ADS Specialist

  1. EKO

Zrównoważony rozwój, etyka, ekologia i dbanie o środowisko to megatrendy, które będą mocno się pogłębiać. Potwierdzają to raporty o generacji Z, która zwraca szczególną uwagę na te wartości. Od marek, które już istnieją oraz brandów przeszłości będziemy już na starcie wymagać brania pod uwagę tych rzeczy.

– Aniela Mikoda, Copywriter

  1. JESZCZE WAŻNIEJSZA OPTYMALIZACJA MOBILNA 

W przypadku sprzedaży w internecie optymalizacja mobilna będzie jeszcze ważniejsza, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do zakupów online. Strony internetowe i aplikacje, które nie są dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, mogą być trudne w użyciu i niezadowalające dla użytkowników, co może prowadzić do spadku ruchu i sprzedaży. Dlatego też optymalizacja mobilna będzie niezbędna, aby zapewnić użytkownikom przyjazne
i intuicyjne doświadczenie zakupowe oraz zwiększyć sprzedaż online. Optymalizacja mobilna może obejmować dostosowanie układu strony internetowej, rozmiaru i koloru tekstu, a także dodanie funkcji, takich jak przyciski szybkiego dostępu do najważniejszych informacji lub skrótów do koszyka zakupowego.

– Władek Laszko, Performance ADS Specialist 

Przewiń do góry