Podczas długofalowej współpracy z jednym z autoryzowanych salonów marki KIA sukcesywnie zdobywaliśmy jakościowe leady i przeprowadziliśmy łącznie aż 70 kampanii reklamowych. W ramach jednej realizacji osiągnęliśmy rekordowo niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów – zaledwie 7 złotych za kontakt. Wypracowaliśmy ten wynik dzięki odpowiedniemu podejściu do współpracy i planowaniu kampanii sprzedażowej. Poznaj pozostałe rezultaty naszych działań, a także unikalny proces Heroes!
Nasz klient to renomowany salon samochodowy, który współpracuje z KIA Motors Polska. W momencie opisywanych działań to jedyny dealer marki w województwie Opolskim. Firma może się pochwalić również długą historią: jest najstarszym autoryzowanym serwisem Mitsubishi Motors w Polsce. Jakie wyzwanie postawiła przed nami marka z branży motoryzacyjnej?
Największe wyzwania, z którymi zgłosił się do nas klient:
- zwiększenie liczby kontaktów do osób, zainteresowanych jazdami testowymi samochodami KIA;
- zwiększenie zamówień sprzedażowych na samochody KIA;
- zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym z akcesoriami samochodowymi;
- zdobycie kontaktów z dwóch grup: klientów indywidualnych i klientów firmowych.
Bohaterskie wyzwanie – cel naszego klienta
Od początku współpracy klient postawił nam konkretne wyzwanie. Celem naszych działań było zwiększenie liczby umówionych jazd testowych, które docelowo miały zakończyć się finalizacją zamówienia na samochód KIA. Naszym zadaniem było dotarcie do potencjalnie zainteresowanych samochodem osób za pośrednictwem marketingu internetowego. W sposób, który zachęci ich do kontaktu z salonem i podjęcia działania: umówienia się na jazdę próbną.
Początek współpracy: analiza sytuacji klienta i buyer person
Działania rozpoczęliśmy od analizy sytuacji klienta. W pierwszym kroku sprawdziliśmy, jak wygląda komunikacja firmy i jej świadomość na lokalnym rynku. Dodatkowo nasza analiza obejmowała również buyer persony firmy. Na podstawie rozmowy z przedstawicielem firmy sprawdziliśmy, kto jest kluczowym klientem marki, potencjalnie zainteresowanym samochodami KIA. To pomogło nam w skutecznym planowaniu kampanii reklamowych w kolejnych krokach.
Dzięki analizie dowiedzieliśmy się, że marka salonu klienta cieszy się bardzo dobrą opinią klientów z okolic Opola. Wypowiadali się świetnie o jakości obsługi i doskonałym serwisie, który oferuje firma. Na podstawie 383 opinii w Google salon osiągnął wysoką, średnią ocenę 4,7. Autorytet marki i jej świadomość wśród mieszkańców województwa opolskiego z pewnością pozytywnie przyczyniły się do sukcesu naszych działań i pomogły osiągnąć założone na początku współpracy cele biznesowe.
Zaplanowanie procesu współpracy
Od początku – nasz klient i my – zakładaliśmy współpracę długofalową. W związku z tym wdrożyliśmy cotygodniowe spotkania, podczas których omawialiśmy wyniki naszych działań. Regularnie opowiadaliśmy o szansach i zagrożeniach, które wynikają z poszczególnych kampanii reklamowych. Wymienialiśmy się pomysłami, by podnieść efektywność naszych działań.
Cotygodniowe spotkania pozwoliły nam również szybko reagować na zmieniające się potrzeby klienta. Dzięki temu sprawnie wdrażaliśmy kolejne kampanie, które opisujemy poniżej.
Koncept kampanii: wdrożenie reklam Facebook Ads
Dzięki znajomości buyer person klienta wiedzieliśmy, kto jest potencjalnym klientem marki. Na tej podstawie postanowiliśmy, że nasze kampanie będą skierowane do osób, które mieszkają w okolicach województwa opolskiego, Rybnika i Kłodzka. Zawężony obszar działań marketingowych pozwolił nam również oszacować KPI:
KPI: średni koszt pozyskania leada na poziomie 35-40 złotych
W kolejnym kroku przeszliśmy do segmentacji grup odbiorców. Postanowiliśmy, że wdrożymy kampanie reklamowe zarówno w segmencie B2B (do właścicieli firm), jak i B2C (do klientów bezpośrednich). Dla każdej grupy przygotowaliśmy oddzielne kreacje, dopasowane do ich potrzeb lub problemów. Przedsiębiorcom przedstawiliśmy atrakcyjną ofertę nowych samochodów firmowych KIA, a osobom fizycznym zaprezentowaliśmy nowe pojazdy z wyszczególnionych kategorii:
- auta rodzinne
- auta elektryczne
- auta dla seniorów
- miejskie/kompaktowe.
Kampanie zostały włączone i zaczęliśmy pozyskiwać pierwsze kontakty.
W trakcie: optymalizacja kampanii w celu jeszcze lepszych wyników
Po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy, postanowiliśmy przeprowadzić z klientem rozbudowany warsztat komunikacji w mediach społecznościowych. Mieliśmy już pierwsze wyniki z działających kampanii sprzedażowych i wynikające z nich, wyciągnięte przez nas, wnioski. Postanowiliśmy pogłębić wiedzę o buyer personach, aby jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby i problemy potencjalnych klientów. Tym razem skorzystaliśmy z pomocy pracowników obsługi klienta w salonie, którzy przeprowadzili wywiady z aktualnymi klientami salonu.
Dzięki przyjętej strategii poznaliśmy najważniejsze obawy, które blokują potencjalnych klientów przed skorzystaniem z usługi na każdym etapie realizacji. Na podstawie zebranych informacji stworzyliśmy zaawansowaną segmentację klientów. Następnie do każdej grupy dopasowaliśmy oddzielny komunikat reklamowy, dopasowany do indywidualnych preferencji. Tak, żeby każdy potencjalny klient czuł, że rozumiemy jego wątpliwości i potrzeby!
Zaktualizowane kreacje włączyliśmy w kampanię i zadbaliśmy o to, żeby wyświetlały się grupie docelowej.
Dodatkowe działania: reklama sklepu internetowego w Google
Podczas długofalowej współpracy klient postawił przed nami dodatkowe wyzwanie. Naszym zadaniem były rozbudowane testy działu e-commerce. Oprócz salonu samochodowego i sprzedaży tradycyjnej (bezpośredniej), firma uruchomiła również sklep internetowy. W sklepie online znalazły się akcesoria i dodatki do konkretnych modeli samochodów.
Dzięki analizie sytuacji i na bazie naszego doświadczenia określiliśmy, że w tym przypadku większą efektywnością będą cieszyć się kampanie Google ADS. Taką strategię reklamową zaproponowaliśmy naszemu klientowi. Wiedzieliśmy, że na Facebooku dużo trudniej dotrzeć do osób, które szukają konkretnych produktów (np. po frazie: Dywaniki welurowe dla nowego modelu KIA Stonic). Kampania na Facebooku wymagałaby większego budżetu i mogłaby nie być tak efektywna.
W podobny sposób za każdym razem wybieramy narzędzia, dostosowane do potrzeb klienta. Na uwadze mamy rentowność projektu i opłacalność usług naszej agencji.
Zmiana potrzeb klienta: sprzedaż samochodów używanych
Ponieważ wyniki stałych kampanii były satysfakcjonujące, po czasie klient postanowił zlecić nam kolejne, dodatkowe działania. Oprócz nowych pojazdów i akcesoriów, nasz klient ma w swojej ofercie również samochody używane. Wiedzieliśmy, że każde auto musi być sprawdzone, serwisowane i mieć pewną historię.
Salon KIA postawił przed naszą agencją kolejne wyzwanie: dotrzeć do osób, które mają taki samochód i chcą go sprzedać. Naszym celem było pozyskanie kontaktów do osób, które byłyby potencjalnie zainteresowane taką transakcją. Samochód na sprzedaż musiał mieścić się w kryteriach marki, która miała zająć się jego odsprzedażą.
Bohaterskie wyniki długofalowych kampanii
Powyżej opisane realizacje to zaledwie kilka wybranych działań, które przeprowadziliśmy dla klienta. Łącznie zrealizowaliśmy aż 70 kampanii reklamowych! Niektóre z nich to testy i mikrobadania, dzięki którym byliśmy w stanie optymalizować wyniki, a nasze akcje reklamowe były zdecydowanie skuteczne. Dzięki tej strategii możemy pochwalić się efektami w wielu omawianych wyżej segmentach.
Wyniki: kampania na pobranie cennika
Ponadprzeciętne rezultaty uzyskaliśmy w ramach kampanii, promującej nowy model samochodu KIA Sportage.
Łącznie pozyskaliśmy 234 leady. Koszt pozyskania jednego leada to zaledwie 7 złotych 60 groszy (przy zakładanym KPI 20 złotych/lead).
Nasze wyniki były o wiele lepsze niż początkowe założenia. Celem kampanii było pobranie cennika i zachęcenie odbiorców, aby jako pierwsi otrzymywali dostęp do najważniejszych informacji na temat nowego modelu.
Wyniki: kampania na jazdy próbne
Kampania, której celem było umawianie jazd próbnych, obejmowała wiele segmentów samochodów (i klientów). Największą skutecznością cieszyły się kampanie reklamowe, w których pozyskaliśmy kontakty do przedsiębiorców. Kreacje dla odbiorców B2B okazały się strzałem w dziesiątkę!
Przedsiębiorców zachęciły atrakcyjne formy leasingu samochodów KIA. Dzięki precyzyjnemu ustawieniu kampanii przyciągneliśmy wielu nowych, potencjalnych klientów:
Łącznie pozyskaliśmy 45 leadów do właścicieli firm. Koszt pozyskania jednego leada do 28 złotych (przy zakładanym KPI 35-40 złotych/lead).
Wyniki: kampania na skup aut używanych
W ramach kampanii, w której chcieliśmy dotrzeć do osób, mających samochód na sprzedaż, dotarliśmy łącznie do 36 właścicieli pojazdów.
Pozyskaliśmy 36 leadów. Koszt pozyskania jednego leada to 30 złotych.
To nie wszystko! Klient powierzył nam kolejne zadania
Na powyższych wynikach nie skończyła się jednak nasza przygoda z autoryzowanym salonem marki KIA! Nasz klient uznał wyniki naszych działań za wysoko satysfakcjonujące i powierzył nam kolejne kampanie reklamowe do realizacji.
Rozpoczęliśmy większą kampanię, której celem jest promocja atrakcyjnych form dofinansowania w segmencie B2B i B2C. Podczas pierwszych dwóch tygodni pozyskaliśmy 46 leadów (kosz: średnio 12 złotych/lead). Kaloryczność leadów w ocenie klienta jest na zadowalającym poziomie – umówiono wiele spotkań i jazd próbnych.
Biorąc przykład z sukcesu kampanii KIA SPORTAGE, uruchomiliśmy również nową akcję z przedpremierową promocją nowego modelu samochodu KIA NIRO.
Heroes pracujący przy projekcie:
Karol Jędrasik – CEO CS Heroes
Władek Laszko – Performance Hero
Potrzebujesz podobnych działań dla Twojej firmy?
Szukasz efektywnego sposobu pozyskania kontaktów do potencjalnych klientów? Zaproponujemy Ci odpowiednie narzędzia i przeprowadzimy kampanię reklamową. Na podstawie analizy Twojego biznesu i potrzeb Twoich klientów stworzymy koncept kampanii, czyli indywidualny plan działań. Takie podejście wyróżnia nasz proces i sprawia, że generujemy bohaterskie wyniki!
Napisz do nas, a otrzymasz zaproszenie na bezpłatną konsultację z jednym z naszych specjalistów.