Sklep z używanymi ubraniami online, prowadzony przez dwóch pasjonatów odzieży vintage, z ogromnym potencjałem i jeszcze większą dawką ubrań! Dla nas podwójne wyzwanie, bo poza wyróżnieniem się wśród innych sklepów, czekała na nas nieustanna praca związana z tym, że produkty ciągle się zmieniały – dostępne ubrania były unikatowe i pojedyncze.
Klienci zgłosili się do nas, aby rozwinąć swój biznes – zwiększyć rozpoznawalność marki oraz sprzedaż. Do zaoferowania mieli wyjątkowy produkt, a właściwie produkty, które z dnia na dzień, z tygodnia na tydzień nieustannie się zmieniały, co było dodatkowym wyzwaniem dla Adama – Performance Hero.
Markę prowadzi dwuosobowy zespół pochłonięty swoją pracą, zakochany w stylu vintage i na okrągło podążający za trendami. Ich celem jest dostarczanie klientom wyjątkowych (dosłownie!) produktów, dokładnie wyselekcjonowanych na podstawie: stylu, wieku ubrań, ich oryginalności a także stanu. Ich marka odpowiada na potrzeby swoich odbiorców – troszczenia się o środowisko, bycie zauważonym i akceptowanym.
Wybór reklamy
Ponieważ specyfika działalności nie pozwalała na długotrwałe promowanie konkretnych produktów (produkty mogłyby się wyprzedać nim kampania zakończyłaby fazę „rozgrzewkową”), postanowiliśmy przygotować także ogólne reklamy promujące sklep i rodzaj towaru, jaki oferuje. W związku z tym tworzone kreacje nawiązywały ogólnie do kategorii ubrań vintage.
Postawiliśmy na rzucające się w oczy grafiki, nawiązujące do tego stylu, a także komunikujące fakt, iż ubrania te są limitowane i oryginalne.
Poza kreacjami promującymi sklep, regularnie publikowaliśmy także te z najnowszymi ubraniami do zakupienia.
Przykładowe kreacje








Niestandardowa forma promocji
Poza standardowymi kampaniami na Facebooku i Instagramie postanowiliśmy zaproponować klientowi coś mniej typowego, a mianowicie promocja na social mediach jednego z najpopularniejszych profili udostępniających memy i treści rozrywkowe (Repostuj).
Ta forma promocji kosztowała naszego klienta mniej niż ewentualna współpraca z jakimkolwiek, równie zasięgowym influencerem, a pozwoliła dotrzeć do kilkudziesięciu (może nawet kilkuset) odbiorców, zwiększając tym samym świadomość istnienia marki.
Sprzedaż sezonowa
Branża mody jest zmienna. Na topie są różne kolory, kroje, rodzaje ubrań w zależności od czasu, pory roku, społeczeństwa, a także pokoleń. Nasi klienci chcieli wprowadzić kampanię dla tak zwanych „jesieniar” podczas trwania pory roku, do której odnosi się to określenie. W ofercie znalazły się różne, kolorowe, niestandardowe swetry.
W tym przypadku zdecydowaliśmy się na reklamę w formie karuzeli, na której zaprezentowaliśmy dostępne modele.

Wyniki?
Po dwóch miesiącach naszej współpracy widoczny był już zdecydowany wzrost sprzedaży względem wszystkich poprzednich miesięcy funkcjonowania sklepu:

Kolejne miesiące przyniosły oczekiwane wzrosty, a z miesiąca na miesiąc biliśmy wszystkie możliwe rekordy, ku zadowoleniu nie tylko klientów, ale także naszemu.
Warto także zwrócić uwagę na wyniki wspomnianej wyżej kampanii na damskie swetry dla „jesieniar”. Ta kampania wygenerowała 10-krotny zwrot z inwestycji na marketing i sprawiła, że wszystkie produkty wyprzedały się lada moment:

Podsumowując
Nietypowa branża, która wymagała częstej aktualizacji i tworzenia nowych kreacji, wyjątkowe produkty, które zdecydowanie przyciągały uwagę klientów, a także wyjątkowa grupa wartościowych odbiorców, którzy w mgnieniu oka potrafili wykupić cały dostępny asortyment.
A do tego odpowiedni bohaterowie, którzy sprostali wyzwaniu i z przyjemnością pracowali przy tym projekcie, dając od siebie masę pomysłów i rozwiązań – takich jak promocja na zasięgowym profilu.
Heroes pracujący przy projekcie:
Maciej Bryke – Client Hero
Adam Gron – Performance Hero
Sylwia Więcek – Graphic Design Hero