Błędy w remarketingu – każdemu z nas się one zdarzają – nie ma osoby najlepszej we wszystkim. To nic złego, pod warunkiem, że próbujemy się na nich uczyć i przestajemy je powielać.
Wiele osób nie zdaje sobie z nich sprawy. Część wie, że robi coś nie tak, ale nie próbuje dotrzeć do źródła swojego problemu. Jeszcze inni wiedzą w czym tkwi problem, ale powielają go, bo nie chce im się szukać rozwiązania.
Jedynym racjonalnym wyjściem z tej sytuacji jest ciągła edukacja i szukanie luk, które możemy zapełnić i zwiększyć efektywność naszej pracy.
Z tego artykułu dowiesz się, że:
- Działania remarketingowe są warte wdrożenia
- 3 najczęściej popełniane błędy przy remarketingu to:
- Brak lub źle ustawiony Facebook Pixel – zanim zaczniesz jakiekolwiek działania, to musisz się upewnić, że Pixel jest poprawnie zainstalowany.
- Niejasny przekaz reklamowy – utrzymuj spójność w przekazach, mów wprost co reklamujesz i dlaczego warto to mieć.
- Zasypywanie reklamami – reklama wyświetlona 20 raz tej samej osobie nie sprawi, że zmieni ona decyzję i przekona się do kupna produktu bądź usługi.
- Facebook Pixel to tylko ciąg cyferek umieszczony w kodzie strony internetowej
- Remarketing dynamiczny to krok w przód ku zwiększeniu sprzedaży
Dlaczego warto sięgnąć po remarketing na Facebooku
Klienci rzadko dokonują zakupu będąc pierwszy raz na jakiejkolwiek stronie internetowej. Zazwyczaj, zanim dokonają jakiegokolwiek zakupu, muszą poznać markę i jej produkty, dowiedzieć się czegoś więcej o niej.
Ktoś, kto miał już styczność z daną marką – odwiedził stronę, dostał darmowe materiały w postaci np. e-booka, skorzystał z darmowej wersji narzędzia – będzie bardziej skłonny do dokonania zakupu niż ktoś, kto pierwszy raz widzi ją na oczy.
Remarketing to działania skierowane do tej grupy odbiorców, która z daną marką miała już do czynienia i ma świadomośc jej istnienia. Dociera także do osób, które np. porzuciły koszyk, w celu przekonania ich, że warto wrócić i sfinalizować zakup.
Oznacza to, że remarketing skupia się na przekonaniu odbiorców do zakupu produktów bądź usług, a nie na budowaniu świadomości marki. W takich reklamach koszt za dokonanie zakupu jest dużo mniejszy i często kilkakrotnie większa liczba osób decyduje się na ten krok niż w przypadku innych kampanii (nie remarketingowych).
Popełniane błędy przy remarketingu na Facebooku.
Działania remarketingowe mają na celu przypomnienie potencjalnym klientom o Twoim produkcie. Nawiązując ponowny kontakt ze swoimi odbiorcami przekonujesz ich do swojej marki, produktu, rozwiewasz wątpliwości. To remarketing sprawia, że wracają do Twojego sklepu i finalizują zakupy.
Jeśli jesteś sprzedawcą i nie skupiasz się na takich działaniach – popełniasz ogromny błąd!
Jest to jedna ze SKUTECZNIEJSZYCH form reklamy.
Jakie są 3 najczęściej popełniane błędy przy remarketingu na Facebooku?
1. Brak lub źle ustawiony Facebook Pixel
Instalacja i poprawna konfiguracja to zdecydowanie must have. Szczególnie przy działaniach remarketingowych.
Pixel to narzędzie, które śledzi użytkownika Twojej strony. Ma on wiele praktycznych zastosowań. Możesz dla przykładu wykluczać osoby, które wykonały konkretną czynność na Twojej stronie (np. zakup, dodanie do koszyka, zostawienie danych kontaktowych)
Dzięki niemu możesz kierować reklamy do odbiorców, którzy jeszcze nie kupili twojego produktu, a mieli go w koszyku.
Zdarzało Ci się zobaczyć reklamę produktu, który już kupiłeś?
To właśnie się dzieje przy niepoprawnie skonfigurowanym Pixelu. Tracisz pieniądze, by wyświetlać reklamy osobom, które już Twój produkt mają i raczej nie będą zainteresowani ponownym kupnem.
2. Niejasny przekaz reklamowy
Pamiętaj, że remarketing trafia do osób, które już miały styczność z Twoim produktem. Nie przedstawiaj więc go na nowo, a skup się na ukazaniu jego zalet i wyróżników. Przekonaj odbiorcę, że warto go mieć, ale w sposób konkretny i krótki.
Utrzymaj styl reklam w spójności z całą kampanią. Reklama retargetująca powinna przypominać o produkcie. Robiąc ją w zupełnie innym stylu zrobisz krok w tył i zamiast przypomnieć, będziesz musiał na nowo zaprezentować produkt.
Skup się na odbiorcach docelowych i dopasuj do nich przekaz reklamowy. Inną narrację wybierzesz przy reklamach kierowanych do seniorów, a inną do studentów w wieku 19-25 lat.
3. Zasypywanie reklamami
Musisz znać umiar. Jeśli ktoś widząc Twoją reklamę 15 razy nie kupił Twojego produktu, to mało prawdopodobne jest, że przy 16-stym się do niego przekona.
Oczywiście – warto pokazywać się odbiorcom jak najczęściej. W ten sposób budujesz rozpoznawalność marki.
Jednak po pewnym czasie zamiast budowania rozpoznawalności, możemy zacząć budować zniechęcenie, dlatego utrzymuj górną granicę wyświetleń reklamy na poziomie maksymalnie 10-12.
Czym jest Facebook Pixel?
Pixel Facebooka to nic innego jak fragment kodu, który umieszczany jest w witrynie internetowej.
Jego zadaniem jest śledzić użytkownika poruszającego się po stronie i zapisywanie działań, jakie wykonuje.
Pozwala raportować konwersje, budować grupy odbiorców (w tym do remarketingu) i generować statystyki dotyczące sposobu korzystania ze strony internetowej.
Remarketing dynamiczny – czym się różni?
Remarketing dynamiczny, jak nazwa wskazuje, jest marketingiem, który dostosowuje się do konkretnego odbiorcy.
Oznacza to, że do każdego potencjalnego klienta docierać będzie inny przekaz reklamowy – dostosowany do jego zainteresowania. W praktyce: jeśli w sklepie internetowym jest wiele produktów, a dany użytkownik zainteresowany był tylko niektórymi, to właśnie te, które przyciągnęły jego uwagę, będą się mu wyświetlały w reklamach.
Aby przygotować taką reklamę wystarczy dodać katalog produktów i raz skonfigurować kampanię, a będzie ona wyszukiwać odbiorców każdego produktu – będzie mieć on zawsze aktualną cenę i informację o dostępności.
Czas na działanie
Znasz już pojęcie remarketingu i wiesz, że warto go stosować, ponieważ dociera do osób, które znają już Twoją markę, w celu przekonania ich do zakupu produktów lub usług.
Wiesz jakie błędy są najczęściej popełniane w remarketingu.
Unikając ich poprawisz wyniki swojej kampanii, zmniejszając przy tym ponoszone koszty za promocję.
Rozumiesz jak działa Facebook Pixel i w jakim celu się go instaluje na stronie internetowej.
Wiesz czym jest remarketing dynamiczny, jak działa i dlaczego wart jest on uwagi.